تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار اینترنتی
صفحه نخست
مدیر
این وبلاگ در ارتباط با آموزش کسب و کار الکترونیک , کسب و کار اینترنتی و بازاریابی مجازی است
این سایت را حمایت می کنم
payam
تاریخ : پنجشنبه 12 شهریور 1394
payam
نویسنده : سیما کافیان عطاری
payam
چیزی که از بازاریابی موفقیت‌آمیز برای فروشگاه آنلاین شما دشوارتر به‌نظر می‌رسد، انجام این فرایند با استفاده از تکنیک‌های منسوخ‌شده و غیرموثر است.
۹ استراتژی برای بازاریابی در تجارت الکترونیک را می توانید در تجارت خود استفاده نمایید.
چگونه کسب و کارمان را نام گذاری کنیم
۱.شرکت در فروم‌ها
فروم‌ها را به‌عنوان پلتفرمی برای استفاده از تجربیات خود به‌عنوان یک متخصص در نظر بگیرید و سعی کنید به پرسش‌های کاربران پاسخ دهید. هنگامی که به این روش در فروم‌ها حضور یافتید، می‌توانید لینکی از سایت خود را به‌عنوان امضا بر جای بگذارید.
اکثر لینک‌هایی که به‌صورت امضا در انتهای پست‌های فروم قرار می‌گیرند، هیچ مزیتی برای سئو نخواهند داشت؛ چرا‌که تقریبا هیچ‌کس به تعقیب آنها نمی پردازد. اما اگر پاسخ شما به پرسش‌ها، آموزنده و حاوی اطلاعات مفیدی باشد، کاربران فروم به بازدید از سایت شما تمایل پیدا خواهند کرد.
۲.پاسخ به پرسش‌ها در سایت‌های خاص
مانند پاسخ دادن پرسش‌ها در فروم‌ها، در سایت‌های پرسش و پاسخ مانند Quora وYahoo! Answers به نوشتن پاسخ‌های روشن و دقیق بپردازید. با استفاده از این روش می‌توانید خود را به‌عنوان یک متخصص در این سایت‌ها معرفی کنید.
۳.حضور در شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی سکویی قدرتمند برای ساخت صفحه هواداران و انتشار پیام‌ها هستند. اما برای تحقق یافتن اولین سفارش‌ها، بهتر است زمان خود را به برنامه‌های بلندمدتی اختصاص دهید که رتبه سئو ارگانیک سایت شما را بهبود می‌بخشند.
در‌حالی‌که ممکن است شبکه‌های اجتماعی بهترین و مستقیم‌ترین راه جذب فروش نباشند، اما این شبکه‌ها، فضاهای بسیار مناسبی را برای محاوره با مشتریان در اختیار شما قرار می‌دهند و به افزایش اعتبار کسب‌و‌کار و برند شما کمک می‌کنند.
۴.ثبت سایت در دایرکتوری‌ها
ثبت سایت در صدها دایرکتوری به امید افزایش رتبه سئو‌ توصیه نمی‌شود؛ چرا‌که این روش نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت. تعداد زیادی دایرکتوری‌های بی‌ارزش یا دارای اسپم وجود دارند که به‌طور کل از طرف گوگل رد شده‌اند.
اما ثبت سایت در دایرکتوری‌های باارزش که به موضوعی خاص اختصاص داده شده‌اند و دارای لینک‌های مفیدی هستند، می‌تواند در کنار دیگر تکنیک‌ها مفید واقع شود. یکی از این دایرکتوری‌ها Dmoz.org است که یکی از معروف‌ترین دایرکتوری‌های موجود در وب است.
۵.بازاریابی از طریق مقالات
روش سنتی بازاریابی از طریق مقالات به‌صورت نوشتن مقاله و انتشار آن در ده‌ها سایت انجام می‌شد که گاهی اوقات این انتشار توسط سرویس‌های توزیع اطلاعات به‌طور اتوماتیک صورت می‌گرفت. اما امروزه این استراتژی، از روش‌های رد شده محسوب می‌شود و انجام آن در تجارت الکترونیکی توصیه نمی‌شود. گوگل روز به روز در تشخیص سایت‌های بی‌ارزش و اسپم‌ها حرفه‌ای‌تر عمل می‌کند. حتی ممکن است در حال حاضر برخی از سایت‌ها همچنان از این گونه مقالات استفاده کنند، اما باید به این نکته توجه کرد که این روش بی‌نتیجه می‌ماند و دیر یا زود توسط گوگل رد خواهند شد.
۶.تبلیغات چاپی
اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، گاهی اوقات تبلیغات چاپی مثمر ثمر خواهد بود. این روش نیازمند صرف هزینه است. همچنین پیگیری این تبلیغات به‌آسانی امکان‌پذیر نیست و مشتریان نیز بلافاصله به این تبلیغات پاسخ نخواهند داد. به جای آن بهتر است سرمایه خود را در بهینه‌سازی سایت خود صرف کنید و اگر تبلیغات را ضروری می‌دانید تبلیغات «پرداخت در ازای هر کلیک» یا PPC را امتحان کنید.
۷.درج نظرها در وبلاگ‌ها
درج نظرها روشی ضعیف برای بهبود وضعیت فروشگاه اینترنتی شما به حساب می‌آید مگر در مواردی که کامنت‌ها در وبلاگ‌های پر‌ترافیک در صنف شما صورت ثبت شوند. ممکن است شما این روش را برای سئو سایت‌تان مفید بدانید، اما به این نکته توجه کنید که تمامی لینک‌ها در کامنت‌ها دنبال نمی‌شوند و سودی برای شما به همراه نخواهند داشت.
۸.لینک‌های متقابل
بدون شک، بارها ایمیل‌هایی حاوی «تبادل لینک» از طرف افراد مختلف دریافت کرده‌اید. اساس این روش مشکلی ندارد، اما این نکته را فراموش نکنید که شناسایی و رد کردن این لینک‌ها برای گوگل کار آسانی است، پس وقت خود را تلف نکنید.
۹.استخدام یک مشاور سئو
استخدام یک شرکت خدمات بهینه‌سازی سایت که هزینه‌های کمی دارد و در مدت زمان کمی سئو سایت‌تان را بهبود می‌بخشد، وسوسه‌انگیز به‌نظر می‌رسد. اما روش‌های غیرمفید آنها اغلب شما را با مشکل رو‌به‌رو خواهد کرد. گاهی اوقات نیز مراحل ابتدایی انجام شده و بهینه‌سازی با موفقیت انجام می‌شود، اما با کوچک‌ترین تغییرات از جمله به‌روز‌رسانی، حجم زیادی از ترافیک سایت از دست خواهد رفت. اگر شما فکر استفاده از خدمات سئو و بهینه‌سازی را در سر دارید، از سابقه طولانی و مفید شرکت مورد نظر در زمینه لینک‌سازی کاربردی اطمینان یابید؛ در غیر این‌صورت تمامی تلاش شما در زمینه سئو به هدر خواهد رفت.
برخی از این استراتژی‌ها در گذشته مفید بودند، اما در حال حاضر گزینه‌ای برای اتلاف وقت به‌شمار می‌روند. بنابراین استفاده از برخی استراتژی‌ها می‌تواند باعث رد شدن کامل سایت توسط گوگل شود و تمامی زحمات شما نیز بی‌ثمر شود.
از این‌رو به شما توصیه می‌شود آگاهانه از این شیوه‌ها استفاده کنید تا به موجب آن به راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار طولانی‌مدت نایل شوید.





قالب وبلاگ  -  تالار وبلاگ نویسان
icon
موضوعات مرتبط: آموزش کسب و کار الکترونیکی , کسب و کار اینترنتی ,
icon
برچسب‌ها: آموزش کسب و کار الکترونیکی , چگونه کسب و کارمان را نام گذاری کنیم ,
archives
آخرین مطالب
View sima kafiyan's profile on LinkedIn

تست هوش

موتور جستجوی خبر قطره

پونیشا :: نیروی کار مجازی


کسب وکاراینترنتی