تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار اینترنتی
صفحه نخست
مدیر
این وبلاگ در ارتباط با آموزش کسب و کار الکترونیک , کسب و کار اینترنتی و بازاریابی مجازی است
این سایت را حمایت می کنم
payam
تاریخ : پنجشنبه 12 شهریور 1394
payam
نویسنده : سیما کافیان عطاری
payam

وقتی یک نام به یک کسب و کار موفق کوچک نسبت داده می شود، ارزش زیادی پیدا میکند.یک نام مناسب میتواند شرکت شما را شهره شهر کند و یک نام نامناسب آن را دچار تیرگی و شکست کند.بطور کامل، نامی که انتخاب میکند باید تخصص، ارزش و منحصر بفرد بودن محصول یا خدماتی که ارائه می دهید را بیان کند.

چگونه کسب و کارمان را نام گذاری کنیم

برخی از کارشناسان معتقدند که بهترین نام، آن است که صریح و خلاصه باشد.عده ای دیگر فکر می کنند که باید اطلاعاتی را در بر داشته باشد که مشتریان خیلی سریع متوجه شوند که کسب و کار شما در چه زمینه ای است.تعدادی میگویند که یک نام ابداعی نسبت به نام های واقعی بهتر در ذهن می ماند.
در واقعیت، هر اسمی می تواند تاثیر گذار باشد، اگر پشتش به یک استراتژی بازاریابی مناسب گرم باشد.در اینجا چیزهایی را برای تشخیص اینکه چه نامی به کسب و کارتان بدهید تا مناسب و تاثیرگذار باشد نیاز دارید ،برایتان بیان می کنیم.


برای شروع فهرستی از مهارت هایتان تهیه کنید
روی کار آمدن با یک نام تجاری خوب می تواند کار سختی باشد.ممکن است برای انتخاب نام درست، با یک کارشناس مشورت کنید، مخصوصا اگر در زمینه ای کار می کنید که نام شرکت تان ممکن باشد، بتواند روی موفقیت تان تاثیر بگذارد.نام گذاری تجارت و کسب و کار، شرکت های نام گذاری را برای ایجاد یک اسم جدید به زحمت انداخته است. آنها میتوانندوفتی که اسم بدی انتخاب می کنید، شما را نصیحت کنند و برایتان توضیح دهند که چرا بقیه خوب هستند.
مسئله دیگر هزینه است.یک شرکت نام گذاری خوب ممکن است برای ایجاد یک اسم خوب ۸۰,۰۰۰$ دریافت کند.شرکت های نام گذاری دیگری هم وجود دارند که هزینه کمی ( تا ۵۰$ ) دریافت می کند، اما خرج مقدار زیادی پول در ابتدای کار برای یک مشاوره با کیفیت میتواند پول شما را در بلند مدت ذخیزه کند.

در یک اسم چه چیزی وجود دارد؟
از اینجا شروع کنید که میخواهید با این اسم چگونه ارتباطی برقرار کنید.این اسم باید عناصر کلیدی کسب و کار شما را تقویت کند.
کار شما در توسعه ی پستی ها و بلندی ها به شما کمک می کند تا با دقت به المانی که میخواهید اسم کسب و کارتان به آن تاکیدکنید،اشاره کنید.


هرچه بیشتر نام کسب و کارتان با مشتریان ارتباط برقرار کند، تلاش شما برای توضیح کارتان کمتر می شود.با توجه به نام گذاری کارشناسان، کارآفرینان باید به کلمات واقعی یا ترکیبی از کلماتی که از قبل وجود داشته اند و مردم آنها را شنیده اند،لویت دهند.
مردم کلماتی را ترجیح می دهند که میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و آن را بفهمند.به همین دلیل است که نام گذاران حرفه ای، رشته ای از اعداد یا حروف را مناسب نمی دانند.
از طرف دیگر، ممکن است یک اسم بیش از حد معنا و مفهوم داشته باشد.

اشتباهات شایعی که اتفاق میفتد،انتخاب نام های جغرافیایی یا زیستی ست.برای مثال : ” San Pablo Disk drives ” اگر بخواهد در شهر سان پابلو، کالیفرنیا کارش را گسترش دهد چه می شود؟
این اسم برای اهالی شیکاگو یا پترزبورگ چه معنی خواهد داشت؟ و اگر این شرکت بخواهد فراتر از هارد دیسک های گوناگون نرم افزاری یا آموزش کامپیوتر کار کند چه؟

چطور یک اسم می تواند هم معنا و مفهوم داشته باشد و هم گسترده باشد؟ اسم های توصیفی مطالبی را مانند اینکه چه کاری انجام می دهد، مکان آن کجاست و مثل اینها را در مورد کسب و کار بیان میکند.

اسم های پیشنهادی، انتزاعی هستند و روی اینکه کارتان در مورد چه چیزی است تمرکز می کنند.
” Italiatour ” را در نظر بگیرید، اسمی که توسط یک شرکت نام گذاری برای کمک به ترویج پکیج تورهای مسافرتی در ایتالیا انتخاب شده است.با این حال که این یک اسم واقعی نیست، اما معنا دار است و مشتری به سرعت میتواند آنچه را که شرکت ارائه می دهد تشخیص دهند.
وقتی که میخواهید یک اسم برای کارتان انتخاب کنید، نکات زیر را در ذهن داشته باشید :
۱. اسمی را انتخاب کنید که هم شما و هم افرادی را که با آنها سرو کار دارید را به خود جذب کند.
۲. یک اسم راحت و آشنا انتخاب کنید که یادآور خاطرات خوب باشد تا مشتریان با توجه به احساسات شان به کسب و کار شما پاسخ دهند.
۳. اسمی که طولانی یا گیج کننده است را انتخاب نکنید.
۴. از جناس های بامزه که فقط خودتان آن ها را می فهمید دور بمانید.

خلاقیت به خرج دهید
از زمانی که تمامی کلمات موجود در زبان، تجاری شدند، ابداع کلمات عادی شد.مثل : Acura و Compaq.که توسط شرکت نام گذاری NameLab تولید شد.
اسم های ابداعی میتوانند پر محتوی تر از اسم هایی که از قبل وجود داشتند باشد، این را Michael Barr، ریئس NameLab، گفت.برای مثال: “Acura” در دیکشنری هیچ معنی ای ندارد، اما “مهندسی دقیق” را پیشنهاد می دهد، درست همان طور که شرکت می خواهد. تیم NameLab لغت “Acura” را از روی “Acu”،به معنای “دقیق” در بسیاری از زبان ها گرفته اند.
Barr میگوید شرکت، با کار بر روی تیکه ای از کلمات پر معنا ( که زبان شناسان به آن ها واژک می گویند)، مثل”Acu”، کلمات جدیدی را تولید می کند که پرمعنا و منحصربفرد است.
او تاکید می کند، لغات ابداعی همیشه بهترین انتخاب نیستند.لغات جدید پیچیده اند و ممکن است این نگرش را به وجود آورد که محصول،خدمات یا شرکت پیچیده است، که این درست نیست.
را ه حل آسانتر استفاده از فرم جدید لغاتی که وجود داشتند یا تلفظ جدید آنها است. برای مثال، NameLab کلمه “Compaq” را زمانیکه یک شرکت کامپیوتری برای منتشر کردن لپ تاپ جدیدش به آنها مراجعه کرد، ساخت.افراد تیم به لغت “compact” فکر کردند و “Compaq” را ساختند، که غیر معمول تر و جالب توجه تر است.

نام تان را آزمایش کنید
زمانی که انتخاب تان را به ۴ یا ۵ ایم به یاد ماندنی و تاثیر گذار محدود کردید، آماده اید که آن را ثبت کنید.در برخی مواقع تا زمانیکه دولت به شما اجازه می دهد که به کارتان ادامه دهید و شما از اسم شرکت دیگری استفاده نکرده اید، احتیاج به ثبت تجاری اسم تان نیست،.اما باید در نظر بگیرید که یک وکیل تجاری استخدام کنید یا حداقل تحقیق کنید که اسمی که انتخاب کرده اید مطعلق به شرکت دیگری نباشد.
این یک ریسک خواهد بود اگر اسم یک شرکت دیگر را انتخاب کنید.این را در نظر بگیرید : شما صاحب یک کار تولیدی هستید و در حال گرفتن اولین سفارش، که یک شرکت در Ogunquit متوجه میشود که نام شرکت شما قانونی نیست، او شما را وارد یک جنگ قانونی میکند که باعث ورشکستگی کار شما می شود که شما اگر با یک کارشناس مشورت میکردید این اتفاق نمی افتاد.پول اضافی که در لول کارتان پرداخت می کنید میتواند از مشکلات بیشماری بعدها با آن مواجه میشوید جلوگیری کند.

تجزیه و تجلیل نهایی
اگر خوش شانس هستید، ۳ تا ۵ اسم در آخر تمام تحلیل های شما باقی می مانند.حالا شما چگونه تصمیم آخرتان را می گیرید؟
تمام معیارهای آغازی تان را مرور کنید.کدام نام برای هدف شما مناسب تر است؟ کدام به درستی شرکتی را که در ذهن دارید توصیف می کند؟
برخی از کارآفرینان تصمیم نهایی شان را بر اساس احساس شان یا تحقیق از کاربران شان میگیرند.شما می توانید از این ایده که کدام اسم شبیه نماد یا ثبات شرکت است استفاده کنید و نام درست تری را انتخاب کنید.هر اسم را بلند بخوانید، اگر تبلیغات رادویی یا تلویزیونی را در آینده پیش بینی می کنید،به حالات تلفظ و بیان کلمات دقت کنید.
بخاطر داشته باشید که برای نام گذاری،مؤسسه های مربوطه به ۶ هفته تا ۶ ماه زمان نیازدارند.شما احتمالا چنین زمانی نخواهید داشت، اما برنامه ریزی کنید که حداقل چند هفته را صرف انتخاب اسم کنید.
زمانی که تصمیم گرفتید یک کسب و کار را شروع کنید، به سرعت به فکر نام جدید باشید.نام گذاری قدم اول شما در راه ساخت یک شرکت قدرتمند است، نامی که تا زمانیکه شرکت و کار شما پابرجاست باید دوام بیاورد.






قالب وبلاگ  -  تالار وبلاگ نویسان
icon
موضوعات مرتبط: آموزش کسب و کار الکترونیکی ,
icon
برچسب‌ها: چگونه کسب و کارمان را نام گذاری کنیم , کسب و کار الکترونیکی ,
archives
آخرین مطالب
View sima kafiyan's profile on LinkedIn

تست هوش

موتور جستجوی خبر قطره

پونیشا :: نیروی کار مجازی


کسب وکاراینترنتی