تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار اینترنتی
صفحه نخست
مدیر
این وبلاگ در ارتباط با آموزش کسب و کار الکترونیک , کسب و کار اینترنتی و بازاریابی مجازی است
این سایت را حمایت می کنم
payam
تاریخ : یکشنبه 1 شهریور 1394
payam
نویسنده : سیما کافیان عطاری
payam

یک وبسایت در واقع یک فرصت استارتاپی برای متمایز شدن از رقیبان همزمان با برطرف کردن ایرادات و معرفی شدن به مشتریان بالقوه و بالفعل است. یک صفحه اصلی جذاب و فریبنده با جاذبه های بصری و یه رابط کاربری ساده مسلما مخاطب جذب می کند اما زمانی که شما برای انجام کارهای مربوط به استارتاپ خودتان عجله داشته باشید، مسائل مهمی به راحتی نادیده گرفته خواهند شد. متاسفانه هزینه نادیده گرفتن یک سری از مسائل اولیه در زمان جذب مشتری بالا خواهد بود.
برای این که بفهمیم کدام مسائل از همه مهم تر هستند، از عناصر طراحی خاص تا قوانین کلی، از ۱۰ کارآفرین انجمن کارآفرینان جوان (YEC) پرسیدیم که کدام عناصر برای حضور در وبسایت های استارتاپی مهم هستند و باید آن ها را در مرکز توجه قرار دهند؟
برای خواندن جواب های این ۱۰ کارآفرین با ایکامیت همراه باشید.

۱- قابل استفاده بودن (در اصطلاح: به درد بخوری)

بیشتر سایت های استارتاپی عمده تلاششان را بر این قرار می دهند که وبسایتشان را جذاب طراحی کنند و این مساله صد در صد مهم است. اما آن چه نسبت به زیبایی ارجحیت دارد این است چه چیزی یک مشتری بالقوه را به صفحه اصلی سایت شما هدایت می کند؟ از خودتان بپرسید: «وقتی به عنوان مشتری به سایت خودم مراجعه بکنم چه چیزی برای من اهمیت خواهد داشت؟» جواب این سوال کلید گرفتن هر تصمیمی است.

-درک هانتر از وبسایت williamroam.com

۲- یک صفحه ارور ۴۰۴ خلاقانه بسازید

گاهی اوقات اتفاق می افتد که یک مشتری بالقوه با ارور ۴۰۴ مواجه می شود. چرا به این لحظه اجتناب ناپذیر به عنوان یک فرصت برای بهتر کردن تجربه کاربری از طریق ایجاد ارتباط مستقیم صفحه ارور با برند خودتان

نگاه نکنید؟ در این حالت شما یک مثال بارز خواهید بود از کمپانی ای که در مواجهه با یک مشکل خودش را نمی بازد. هر نقطه ای از سایت شما مکانی است برای این که شما داستان خودتان را روایت کنید. اجازه ندهید نقاط تاریک سایت شما خلاقیتتان را از بین ببرند.

-شهرام فولادگر از AirPR


۳-
وقتی یک نفر به سایت شما مراجعه می کند، از او انتظار دارید چه کار کند؟

شما باید برای انتظاری که از کاربر دارید یک بخش طراحی کنید. اصلا به همین خاطر است که وبسایت دارید: برای این که به مشتری از چیزی که در چنته دارید و یا خدماتی که ارائه می دهید چشم انداز بدهید. به عبارت دیگر وقتی کسی به سایت شما مراجعه می کند نباید ابهامی درباره آنچه از او انتظار دارید وجود داشته باشد (ایمیلش را بدهد، برای نسخه رایگان ثبت نام کند، با شماره شما تماس بگیرد و مواردی از این قبیل)

-جرمی برندت از وبسایت WeBuyHouses.com


۴-
یک ویدئوی درباره ما داشته باشید

وقتی یک کار جدید را شروع می کنید، خیلی مهم است که خیلی سریع و شفاف با جامعه هدف خود ارتباط برقرار کنید. یک ویدئوی معرفی یک راه بسیار مناسب برای رسیدن به این هدف است چرا که اکثر بازدیدکنندگان آن ویدئو را قبل از این که هر چیزی بخوانند باز می کنند. مطالعات نشان می دهد که ۸۰% بازدیدکنندگان از یک سایت ویدئوی معرفی آن وبسایت را باز می کنند.

-امی بالیِت از Killer Infographics

۵- مطالعات موردی

مطالعات موردی به مشتریان کمک می کند تا درباره کسب و کار شما بیشتر بدانند و اینکه تجربه دیگران از کار با شما چه بوده است. مشتریان جدی شما مصرانه مطالعات موردی را مطالعه می کنند تا ببیند شما به مشتریانی مشابه آن ها در گذشته چه طورخدمات رسانی کرده اید و به این وسیله دید واضح و مشخصی نسبت به شما پیدا خواهند کرد.

-رندی ریِس از VenturePact

۶- مطالب اجمالی

بهترین وبسایت ها مطالب خیلی واضح و اجمالی و مختصری دارند. توجه داشته باشید که مخاطبین وبسایت شما چه کسانی هستند و مطالبی برایشان بنویسید که در عین اختصار ارزش کار شما را برایشان مشخص کند. مطالب خوب و مختصر مهم ترین بخش تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل است.

-توماس کولن از LaunchPad Lab

۷- تجربه کاربری ساده و کاربرپسند

استارتاپ ها معمولا انقدر نگران خلاقیت هستند که کاربرپسندی را فراموش می کنند. عناوین و صفحات سایت باید ساده و قابل دسترسی باشند. عبارتی مثل «آمار ما را داشته باشید!» به جای «تماس با ما» در عین حال که به نظر خیلی جالب و صمیمی است اما در عین حال ممکن است مشتری را گمراه کند و هرگز اطلاعاتی که می خواهد را به دست نیاورد.






قالب وبلاگ  -  تالار وبلاگ نویسان
icon
موضوعات مرتبط: کسب و کار اینترنتی , تجارت الکترونیک , طراحی سایت ,
icon
برچسب‌ها: استارت آپ , کارآفرینی , کسب وکار اینترنتی , تجارت الکترونیک , وب سایت , فروشگاه مجازی ,
archives
آخرین مطالب
View sima kafiyan's profile on LinkedIn

تست هوش

موتور جستجوی خبر قطره

پونیشا :: نیروی کار مجازی


کسب وکاراینترنتی