تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار اینترنتی
صفحه نخست
مدیر
این وبلاگ در ارتباط با آموزش کسب و کار الکترونیک , کسب و کار اینترنتی و بازاریابی مجازی است
این سایت را حمایت می کنم
payam
تاریخ : یکشنبه 1 شهریور 1394
payam
نویسنده : سیما کافیان عطاری
payam

در عرصه ی SEO سوپر استار شویدالگوریتم‌های گوگل مانند پنگوئن و پاندا در طی سال‌های اخیر چندین نسخه‌ی جدید منتشر کردند ولی شرایط برای کسب و کارهای کوچک تغییر چندانی نداشته است. بااینکه SEO همچنان اهمیت بسیار زیادی دارد، هدف اصلی همه‌ی ما این است که مرتبا در وب‌سایت مطلب منتشر کنیم و کاری کنیم که وب‌سایت‌های دیگر لینک وب‌سایت ما را در پست‌هایشان قرار دهند.

با ایکامیت در همراه باشید.

موتور جستجوی گوگل به‌روز شده در نتیجه اگر می‌خواهید وب‌سایتتان ازنظر SEO بی‌نقص باشد باید تاکتیک‌های جدیدی را بکار ببندید. اگر کسب و کار کوچکی دارید و دقیقا نمی‌دانید برای داشتن یک SEO خوب باید چه کاری انجام دهید، ۱۰ شیوه برای شما گردآوری‌شده است:

  1. مطالب باکیفیت منتشر کنید

همه‌ی ما می‌دانیم که ارائه‌ی مطلب و محتوا مهم‌ترین مسئله در گرداندن یک وب‌سایت است ولی نباید این نکته را از خاطر ببریم که این محتوا باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. با توجه به تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ حول فاکتورهای موفقیت در SEO انجام شد، ثابت‌شده که کیفیت محتوا یکی از عوامل خیلی مهم در رتبه‌بندی وب‌سایت محسوب می‌شود.

گوگل محتوای باکیفیت را مطلبی می‌داند که:

  • آموزنده و مفید است
  • از مطالب یکسان که در وب‌سایت‌های دیگر هم دیده می‌شود ارزش بیشتری دارد
  • معتبر، جذاب و منحصر به فرد است.
  1. در استفاده از کلمات کلیدی دقت کنید

در خصوص تاثیر کلمات کلیدی در نتایج نمایش داده‌شده توسط موتور جستجو، هنوز هم اختلافاتی وجود دارد. در سال‌های گذشته اگر می‌خواستید که مطلب شما توسط موتور جستجو نمایش داده شود باید حتما کلماتی که مرتبط با متن بودند را به قسمت‌های استراتژیک (مثل HTML) اضافه می‌کردید ولی حالا که تغییراتی در موتور گوگل پدید آمده، برخی از متخصصان این زمینه معتقدند که باید به‌جای استفاده از کلمات متعدد از یک عبارت واحد استفاده کنید.

از سوی دیگر اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در رتبه‌ی دوم مهم‌ترین فاکتورها قرارگرفته است. درنتیجه نمی‌توانید با استفاده از ابزارهای گوگل به دنبال پرطرفدارترین و پر بازدیدترین کلمات کلیدی بروید و تمام کلمات نامربوط را به‌عنوان کلمه‌ی کلیدی استفاده کنید. لازم نیست در اضافه کردن کلمات اسراف کنید. عاقلانه عمل کنید و تنها از کلماتی استفاده کنید که با محتوا مرتبط هستند.


  1. از مطالب تازه استفاده کنید

موتور جستجوی گوگل از سال ۲۰۱۱ روی تازگی مطلب تاکید بسیاری داشته. چون همیشه کاربران به دنبال جدیدترین مطالب حول یک موضوع می‌گردند. در طول زمان تازگی مطلب اهمیت خود را از دست داد. ولی حالا این ویژگی دوباره اهمیت بسیاری پیداکرده به‌طوری‌که یکی از فاکتورهای اصلی در نمایش نتیجه‌ی جستجو محسوب می‌شود.

تازگی به این معنی ست که باید مرتبا مطالب مفیدی روی وب‌سایت منتشر کنید. به‌عنوان‌مثال در وب‌سایتی که به یک شرکت بزرگ تعلق دارد تازگی محتوا حرف اول را می‌زند:

  • از مطالبی استفاده کنید که برای مخاطب مهم هستند.
  • بیشتر به کیفیت مطلب بپردازید و اصلا به کمیت توجه نکنید.
  1. با استفاده از مطالب متنوع کاربر را جذب کنید

هنگام نمایش نتایج جستجو، گوگل وب‌سایت‌هایی که از عکس، ویدئو، خبر و انواع و اقسام محتوا استفاده می‌کنند را در رتبه‌ی بالاتری قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال ویدئوها می‌توانند بازدیدکننده را به مدت طولانی‌تری در وب‌سایت نگه‌دارند درنتیجه احتمال بیرون رفتن کاربر از وب‌سایت کاهش پیدا می‌کند. زمانی که بازدیدکننده در وب‌سایت شما برای مدت طولانی از صفحات مختلف بازدید می‌کند گوگل متوجه می‌شود که این کاربر به وب‌سایت شما جذب شده و این مسئله نشان‌دهنده‌ی کیفیت بالای محتوای شما است.

  1. اگر وب‌سایت شما برای استفاده روی تلفن همراه بهینه‌سازی نشده سریعا اقدام کنید

از تاریخ ۲۱ آوریل گوگل عبارت “سازگار با تلفن همراه” را به نتایج جستجو اضافه کرد. به‌عنوان‌مثال اگر از آیفون برای جستجوی عبارتی استفاده کنید، وب‌سایت‌هایی به شما نمایش داده می‌شوند که برای مشاهده روی تلفن همراه طراحی‌شده و با آن سازگار هستند. بدین ترتیب کاربرانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند می‌توانند در صفحه‌ی نمایش کوچک به‌خوبی تمام مطالب را مشاهده کنند و تجربه‌ی خوبی برای آن‌ها باقی خواهد ماند. این دقیقا همان چیزی ست که گوگل می‌خواهد.

از سوی دیگر وب‌سایت‌هایی که برای استفاده روی تلفن همراه سازگار نشده‌اند در پایان لیست نتایج جستجو قرار می‌گیرند. حالا که استفاده از گوشی هوشمند از همیشه بیشتر شده، تاثیر بهینه‌سازی وب‌سایت در طولانی مدت چشم‌گیر خواهد بود. در اوایل سال ۲۰۱۵ برای اولین بار تعداد کاربرانی که تنها با گوشی هوشمند به اینترنت دسترسی پیدا می‌کردند از کاربرانی که تنها از PC استفاده می‌کردند پیشی گرفتند. از ابتدای سال ۲۰۱۲ تا ابتدای سال ۲۰۱۵ استفاده از گوشی‌های هوشمند به میزان ۳۹۴ درصد و استفاده از تبلت به طرز باور نکردنی ۱۷۲۱ درصد افزایش داشته.

  1. به دنبال مشکلات فنی وب‌سایت بگردید و آن‌ها را حل کنید

اگر نمی‌توانید در نتایج جستجوی گوگل هیچ اثری از وب‌سایت خود پیدا کنید از این ابزار استفاده کنید تا ببینید عیب کار از کجاست و سریعا آن‌ها را برطرف کنید. بعلاوه به خاطر داشته باشید یکی از فاکتورهای مهم SEO سرعت لود شدن صفحات وب‌سایت شما است.

  1. به شیوه‌های دیگر ثابت کنید که کیفیت وب‌سایتتان بالا است

اگر وب‌سایت‌های قابل اعتماد، معتبر و باکیفیت لینک وب‌سایت شما را منتشر می‌کنند، وب‌سایت شما جز وب‌سایت‌های با کیفیت محسوب می‌شود. خبر بد این است که قرار گرفتن لینک‌ها در وب‌سایت‌های دیگر کار بسیار مشکلی است. اگر بخواهید با پول کارتان را ساده کنید و به عبارت دیگر لینک‌ها را بخرید، احتمالا در رتبه‌بندی‌های گوگل جریمه خواهید شد.

بهترین راه این است که به‌طور منظم مطالب باکیفیت منتشر کنید و آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. می‌توانید خودتان را به نویسنده‌ها و وبلاگ نویسان بشناسانید. ممکن است در مورد شما مطلبی بنویسند و لینکی هم در وب‌سایتشان قرار دهند.

  1. در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

زمانی که مطلب جدیدی پست می‌کنید آن را در توییتر، لینکداین، فیسبوک، اینستاگرام، پینترست و یا هر شبکه‌ی اجتماعی دیگری که در آن با مخاطب و مشتری ارتباط دارید به اشتراک بگذارید. در غیر این صورت بهتر است لینک مطلب جدید را در توییتر پست کنید. مخصوصا اگر از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید می‌توانید تعداد زیادی بازدیدکننده به وب‌سایت خود جذب کنید. حتی ممکن است بقیه‌ی کاربران هم لینک شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند که در این حالت تعداد بازدید کننده‌ها بازهم بیشتر می‌شود.

سابقه‌ی شما در شبکه‌های اجتماعی روی SEO تاثیرگذار است و این مسئله خیلی جالب است چون درصورتی‌که افراد سرشناس در شبکه‌های اجتماعی از مطلب شما استقبال کنند و یا مطلب شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود به نفع شما خواهد بود.

  1. از پلتفرمی استفاده کنید که با SEO سازگارتر است

تعداد زیادی از کسب و کارها مانند نیویورک تایمز از پلتفرم وردپرس استفاده می‌کنند تا بتوانند از سیستم مدیریت محتوای وب‌سایت بهره ببرند. وردپرس در میان کسب و کارهای کوچک هم طرفداران بسیاری دارد چون سیستم مدیریت محتوای آن رایگان است. از امکانات دیگر وردپرس این است که پلاگین های بسیار متنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال پلاگین WordPress SEO برای بهبود SEO قابل‌استفاده است.

  1. مثل یک ناشر فکر کنید ولی مشتری‌ها را از یاد نبرید

اگر صاحب وب‌سایت و وبلاگ هستید یا حتی از طریق صفحه‌ی فیسبوک صفحه‌ای کاری را می‌گردانید، شما یک ناشر هستید پس مانند یک ناشر فکر کنید. تا جایی که زمان و سرمایه‌ی شما اجازه می‌دهد، مرتبا مطالب باکیفیت منتشر کنید. کاری کنید که مطالب شما به دست کسانی برسد که در صنعت شما مشغول به کار هستند.

نکته‌ی مهم‌تر این است که باید به نگرانی و چالش‌های پیش روی کاربران و مشتریان هم توجه کنید، پس مثل آن‌ها فکر کنید. اگر بخواهند به دنبال مطلبی بگردند که در وب‌سایت شما قرار گرفته از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند؟ چه چیزی آن‌ها را بیشتر جذب می‌کند؟ چه چیزی آن‌ها را از وب‌سایت شما فراری می‌دهد؟ اگر جواب این سوالات را پیدا کنید بیشتر از همیشه موفق خواهید بود.






قالب وبلاگ  -  تالار وبلاگ نویسان
icon
موضوعات مرتبط: آنالیز سایت , seo ,
icon
برچسب‌ها: سوپ استارت , آنالیز سایت , seo , کسب وکار اینترنتی , آموزش کسب و کارالکترونیکی ,
archives
آخرین مطالب
View sima kafiyan's profile on LinkedIn

تست هوش

موتور جستجوی خبر قطره

پونیشا :: نیروی کار مجازی


کسب وکاراینترنتی