تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار اینترنتی
صفحه نخست
مدیر
این وبلاگ در ارتباط با آموزش کسب و کار الکترونیک , کسب و کار اینترنتی و بازاریابی مجازی است
این سایت را حمایت می کنم
payam
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1394
payam
نویسنده : سیما کافیان عطاری
payam



• مورنو و ملندز (۲۰۱۱): این دو محقق چارچوبی یکپارچه از عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری (نه تنها مدیریت دانش بلکه عوامل تکنولوژیکی، عوامل سازمانی، مشتری مداری و تجربه CRM) را با در نظر گرفتن نقش واسطه ای عوامل سازمانی ارائه کردند و به این نتیجه رسیدند که عوامل سازمانی بیشترین تاثیر را بر موفقیت CRM دارند. این دو محقق در نهایت به بررسی نتایج حاصل از پیاده سازی موفق CRM از دو بعد مالی و بازاریابی پرداختند.

• سین و همکاران (۲۰۱۱): هدف آنها توسعه مقیاس اندازه گیری معتبر برای CRM بود که در این خصوص به بررسی چهار بعد کلیدی CRM (شامل: مشتری مداری، سازمان، مدیریت دانش و تکنولوژی CRM) پرداختند.


نکته جالب این است که در هر دو مورد فناوری اطلاعات در جایگاهی ویژه در تعریف ارتباط با مشتری قراردارند و نکته مورد بحث این است که آیا این تاثیر را در رابطه معکوس آنها نیز می توان تشخیص داد ؟
آنچه که مسلم است ، تاثیر فناوری برتوسعه CRM بسیار بیشتر از تاثیر CRM بر فناوری بوده است ، زیرا در این مورد فناوری نقش پایه ای در باز تعریف ارتباط با مشتریان بازی می نماید ولی تزریق مفاهیم این چنینی ( ِConcept) در حوزه فناوری اطلاعات و تکمیل چرخه توسعه فناوری در مدیریت ارتباط با مشتریان ، خود مدیون نیازمطرح شده به روشهای جدید در موضوع ارتباط با مشتریان است ( که از سوی فناوری اطلاعات به خوبی پاسخ داده شده است )

موارد کلی تاثیر گذار بر فناوری اطلاعات :
هرچند موضوع ارتباط با مشتریان در توسعه هیچ یک از موارد فناوری اطلاعات به تنهایی تاثیر نداشته است ، ‌اما وجود موارد ذیل در کنار سایر نیازهای موجود در دنیای فناوری اطلاعات به توسعه فناوری کمک بسیاری نموده است :
o تکمیل و زیرساخت های داده و ارتباطات
o توسعه نرم افزارهای کاربردی
o پیشرفت های تکنیکی
o جهت دهی به پژوهش ها
o کاربردی کردن بعضی از راهکارهای فناوری در توسعه
o افزایش شاخص اعتماد مدیران به فناوری اطلاعات
o تجاری سازی فناوری اطلاعات
o کمک به ورود فناوری در مدیریت و برنامه ریزی
 رویکرد حل مساله به فناوری
 خروج از سیستم ها یارتباطی و جمع آوری دیتا و ورود به مرحله هوش مصنوعی
 کمک به توسعه هوش
 توسعه داده کاوری

ورودی ها
معمولا ورودی ها به صورت نیازمندی ها ی مطرح شده در یک حوزه، وارد چرخه فناوری اطلاعات شده و خروجی های لازم را جهت ادامه مسیر حرکت خود دریافت می دارند ، در این مورد می تواند شامل مسائل ذیل باشد :
o نیاز به ارتباطات امن
o نیاز به ارتباطات توسعه یافته – تغییر تکنولژی ارتباطی
 نیاز به ثبت ، گردش و توسعه نظرات و مسائل مطرح شده از سوی مشتریان
 نیاز به درخت دانش
 نیاز به ثبت نظرات خبرگان
o نیاز به ابزارهای ارتباطی متنوع
o نیاز به دسته بندی و تحلیل داده ها
o نیاز به برنامه ریزی رو به جلو
o نیاز برنامه ریزی و مدیریت تعاملات
o نیاز به پاسخگویی ۲۴ ×۷
o نیاز به سطوح دسترسی

پروسه ها
پروسه ها به همراه بررسی و تحقیقات فناوری، مسیر و جهت حرکت فناوری را تعیین می نمایند و در خصوص سیستم ها یارتباط با مشتریان می توانند شامل موارد ذیل باشند :
o تحقیق و توسعه روشهای حفاظت از دیتا و تحلیل در تهیه راهکار های امن
o تحقیق و توسعه زیرساخت ها ی مخابراتی بر اساس فناوری اطلاعات
o تحقیق و توسعه نرم پلت فرمها و انواع افزارها ی کاربردی و Workflow ها
o تحقیق و توسعه ابزارهای الکترونیکی و ارتباطی ( تکنولوژی ایمیل ، VOIP و …..)
o تحقیق و توسعه جهت تولید ابزارهای Report Generator
o تحقیق و توسعه جهت تولید ابزارهای تحلیلی و آنالیز محتوی
o تحقیق و توسعه در تولید و استفاده از شاخص های کلیدی KPI در توسعه هوش مصنوعی
o تحقیق و توسعه هوش تجاری
o تحقیق و توسعه در تولید و ارتقاء سخت افزار منطبق بانیازهای جدید
o تحقیق و توسعه در تولید واحدهای پردازشی جدید با توجه به روند رو به توسعه استفاده از سخت افزار و نرم افزار در بیزنش ها

خروجی ها :
خروجی ها نتایج بدست آمده در فرایند فناوری اطلاعات بوده و مسیر حرکت نوینی جهت مسائل و مشکلات مطرح شده در مبدا ورودی پروسه ها را به همراه دارند :
o تهیه و تکمیل انواع Encryption ها ، استانداردهای امنیتی مانند ISMSو ….
o توسعه فناوری در افزایش پهنای باند و سرعت ارتباطی و سخت افزارهای مرتبط
o تولد و توسعه نرم افزارهای CRM
o توسعه ابزارهای مبتنی بر شبکه در ارتباطات
o تولید و توسعه ابزارهایی مانند Qlik view و Cristal Report و ….
o تولید ابزارهای





قالب وبلاگ  -  تالار وبلاگ نویسان
icon
برچسب‌ها: هوش تجاری , crm , فناوری اطلاعات , مدیریت رفتار با مشتری , وامل موفقیت CRM , دنیا مجازی , کسب و کار اینترنتی ,
archives
آخرین مطالب
View sima kafiyan's profile on LinkedIn

تست هوش

موتور جستجوی خبر قطره

پونیشا :: نیروی کار مجازی


کسب وکاراینترنتی