تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار اینترنتی
صفحه نخست
مدیر
این وبلاگ در ارتباط با آموزش کسب و کار الکترونیک , کسب و کار اینترنتی و بازاریابی مجازی است
این سایت را حمایت می کنم
payam
تاریخ : چهارشنبه 21 مرداد 1394
payam
نویسنده : سیما کافیان عطاری
payam

آموزش سئو ارائه خدمات و محتوای با کیفیت

Offer quality content and services

سایت های جالب،خود به خود شناخته تر می شوند

نوشتن محتوای مفید و کافی ،وب سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهد بیشتر از هر یک از فاکتور (عوامل) دیگر که مورد بحث قرار گرفته است.کاربران محتوای خوب را تشخیص می دهند. و کاربران دیگری را به سمت سایت شما هدایت می کنند.این می تواند از طریق ارسال در وبلاگ هایشان ، سایت های ارتباط عمومی، ایمیل ، انجمن ها و… باشد.ارگانیک و یا اصطلاح باز(وزوز) همان چیزی است که کمک می کند تا به شهرت و اعتبار سایت شما با هر دو کاربر و گوگل، و این شهرت و اعتبار به ندرت بدون محتوای با کیفیت بدست می آید.


.


درک کاربران از موضوع مطالب را پیش بینی کنید

در مورد کلماتی که کاربران ممکن است آن را برای پیدا کردن بخشی از مطلب شما جستجو کنند را حدس بزنید.کاربرانی که بیشتر در مورد موضوع می دانند ممکن است از کلمات کلیدی مختلف در جستجو خود نسبت به کسی است که به این موضوع تازه آشنا هست، استفاده کند.برای مثال : ممکن است در مدت زمان زیادی یک صفحه هواداران بیس بال با عبارت “nlcs” مورد جستجو واقع شود، (nlcs مخفف عبارت National League Championship Series به معنی سری مسابقات قهرمانی لیگ ملی است ) درحالی که یک صفجه هواداران جدید ممکن است با عبارات کلی تر و عمومی تر مورد جستجو واقع شوند مثل “baseball playoffs”.پیش بینی این رفتار های جستجوی متفاوت ، و توجه به این ها در حین نوشتن مطالب سایت خود ( با استفاده از ترکیب های خوب کلمات کلیدی ) می تواند نتایج مثبت خوبی داشته باشد. گوگل ابزاری در زمینه کلمات کلیدی به نام AdWords را فراهم آورده است که به شما در کشف کلمات کلیدی جدید و مشاهده تغییرات جستجوی کلمات کلیدی به شما کمک می کند.همچنین ابزار گوگل وبمستر گوگل شما را کمک م کند تا بدانید چه کلماتی بیشتر جستجو شده است تا سایت شما در نتایج جستجو قرار گرفته است و کاربران با جستجوی چه کلماتی بیشتر بر روی سایت شما کلیک کرده اند.
خدماتی در نظر بگیرید که هیچ سایت دیگری آن را ارائه نمی دهد.شما همچنین می توانید یک قطعه از پژوهش ، تیکه هایی از داستان های خبری هیجان انگیز و یا اهرم پایگاه کاربران خود را منحصر بفرد کنید.سایت های دیگر شاید تخصص شما را در این زمینه ها نداشته باشند.



اهمیت آدرس های پاک:

آدرس های پاک ترجیح داده می شوند توسط مردم،(به همین دلیل) موتور های جستجوگر آنهارا نیز ترجیخ میدهند.کلمات کلیدی موجود در آدرس ، اغلب استفاده می شود در شناسایی ارتباط صفحه با کلمه مورد جستجو واقع شده.با این حال ، بطور کلی توصیه نمی شود به پر کردن کلمات کلیدی در آدرس ها فقط برای اهداف سئو ( پرکردن کلمات کلیدی بی ارتباط با محتوای صفحه ). ایده این است که برای افزایش قابلیت ها برای کمک به کاربران را بیاد داشته باشید (نه موتورهای جستجو را) و اشتراک گذاری آدرس های خود را آسان تر کنید.در همان زمان ، آدرس پاک نیز آسان می کند شناساندن ارتباط محتوای صفحه با کلمه خاص مورد جستجو واقع شده توسط موتور های جستجوگر ، برای اینکه موتور جستجوگر انتخاب کند چه چیزی را باید در نتایج جستجو نمایش دهد. ایندکس و خزش در یک آدرس پاک خیلی آسان تر از خرش و ایندکس یک آدرس کثیف هست.تصویر زیر عکسی از یک صفحه از نتایج جستجو برای Legal Trademark است.توجه داشته باشید که آدرس ها به طور کلی تمیز و دارای حداقل یک یا دو کلمه جستجو شده است.

آدرس تمیز همچنین مشوقی برای کلیک در نتایج جستجو است.نگاهی به نمونه های که در بالا نشان داده شده است بیاندازید.کاربران به احتمال زیاد بر روی این آدرس ها کلیک خواهند کرد چون آن ها به آسانی قابل درک و مرتبط بنظر می رسند. به ویژه آنهایی که با استفاده از کلمات کلیدی در آدرس برجسته شده اند.


آموزش سئو آدرس URL Parameters پارامتر های آدرس

پارامتر آدرس چیست؟

یک پارامتر آدرس یک متغییری در آدرس وب است که بعد از علامت سوال (؟) ظاهر می شود.آنها همچنین رشته های پرس جو یا مسیر های جستجو نامیده می شوند ، و گاهی اوقات آنها اضافه می شوند به منظور پیگیری یک آدرس خاص که در این صورت آنها پارامتر های ردیابی نامیده می شوند.به عنوان مثال به آدرس زیر نگاهی بندازید:

http://www.yoursite.com/?utm_source=book&utm_ medium=text&utm_campaign=test

در این آدرس ، ?utm_source یک پارامتر ردیابی هست ( که پارامتر UTM هم گفته می شود) که معمولا با گوگل آنالیز در ارتباط است. وجود پارامتر های آدرس مشکل ساز هستند در سه مکان خاص که عبارتند از:

۱-صفحه اصلی ( صفحه خانه)

۲-کپی (نسخه المثنی) صفحات داخلی

۳-صفحه بندی

آدرس صفحه خانه:

صفحه اصلی وب سایت مهمترین صفحه وب سایت شما است.این صفحه بیشتر لینک می شود، چه لینک از داخل سایت چه از خارج از سایت. بسیاری از لینک های ورودی و لینک های خروجی به صفحه اصلی سایت اشاره می کنند، لازم است آدرس آن را تمیز نگه دارید.گاهی اوقات پارامتر های آدرس ، (همانطور که در نمونه زیر نشان داده شده است)، باعث ایجاد آدرس های متعدد با اشاره به صفحه اصلی است.این امر نه تنها باعث ایجاد محتوای تکراری می شود،و باعث توزیع عصاره لینک صفحه، در نتیجه کاهش رتبه صفحه خواهد شد. اینها شکل های مختلف آدرس صفحه اصلی هستند:

yoursite.com/index.html

yoursite.com/home

yoursite.com/home.html

yoursite.com/page/Home/0,,1234,00.html

این وضعیت بدتر می شود وقتی که حالت های www و non-www آدرس صفحه اصلی باعث ایجاد محتوای تکراری می شود.به عنوان مثال، اگر کسی بخواهد لینک به سایت شما ایجاد کند و آدرس سایت شمااز حالت non-www باشد ( yoursite.com ) ممکن است از آدرس www.yoursite.com/index.html را انتخاب کند.این متغییرهای ناشی از پارامتر های آدرس ، کمکی به موتور های جستجوگر در تصمیم گرفتن که کدام آدرس در نتایج جستجو ارائه شود نخواهد کرد.در چنین مواردی موتورهای جستجوگر مثل گوگل گروه (موتورهای جستجو قدرت گرفته از موتور جستجوگر گوگل ) در دسته آدرس هایی تکراری قرار می دهند و بهترین آدرس آنها را انتخاب می کنند برای نمایش در نتایج جستجو.آدرس انتخاب شده توسط موتورهای جستجو ، شاید آدرسی که طرفداران شما با آن لینک داده اند نباشد.بنابراین، کیفیت لینک های صفحه اصلی که با حالت های مختلف به اشتراک گذاشته می شوند، سئو صفحه اصلی شما را ضعیف تر خواهد کرد.

به منظور جلوگیری از این کار:
آدرسی را انتخاب کنید. این آدرس ، آدرس متعارف (canonical URL ) شما خواهد بود.برای اطمینان ورود بازدید کننده از آدرس متعارف سایت شما ، یک
۳۰۱ redirect به آدرس های تکراری صفحه اصلی ، که دارای شناسه جلسه ( session ids ) و رشته پرس جو (query strings ) هستند اضافه کنید.
اگر استفاده از
۳۰۱ redirects امکان پذیر نیست، تگ rel=canonical در صفحات تکراری اضافه کنید.
غیر از آدرس متعارف با هر آدرس دیگری صفحه اصلی را لینک نکنید.

تکرار صفحات داخلی:

هنگامی که پارامترهای آدرس تولید محتوای بیش از یک بار، به این معنی آدرس های تکراری ایجاد شده است(یک محتوا با چند آدرس).این می تواند برای صفحات صفحه اصلی و صفحات داخلی رخ می دهد.به عنوان مثال، گفته می شود که شما یک صفحه محصول در سایت تجارت الکترونیک خود که در مورد لباس سبز است دارید.با توجه به وجود رشته پرس جو(query strings) و شناسه جلسه (session ids) ایجاد شده ، باعث می شود که نسخه های مختلفی از همان آدرس در دسترس موتور های جستجو باشد ( به دلیل بازدید دوباره ربات جستجو و تغییر شناسه جلسه(query strings) و رشته پرس جو(session ids) و تغییر کلی آدرس باعث ایجاد تکرار مطلب می شود ).به عنوان مثال، آدرس های زیر همه به یک صفحه (با محتوای ثابت) هستند:

http://www.yoursite.com/products/women/dresses/green.htm
http://www. yoursite.com/products/women?category=dresses&color=green
http://yoursite.com/shop/index.php?product_id=32&highlight=green+dress&cat_id=1&sessionid=123&affid=431

موتورهای جستجوگر تصمیم میگیرند کدام یک از این آدرس ها را در نتایج جستجو نمایش داده شوند.آنها ممکن است آدرس سوم را انتخاب کنند،که تمیز نیست،و اگر چنین آدرس در نتایج جستجو نمایش داده شده باشد، ممکن است نتواند تعداد کلیک در حد یک آدرس پاک بدست آورد.برای جلوگیری از این کار شما می توانید یکی از مراحل زیر (همانطور که در بالا مورد بحث) را انجام دهید:
آدرس متعارفی را انتخاب کنید.
۳۰۱ redirects اضاف کنید و ترافیک را به سمت آدرس متعارف هدایت کنید.
اگر
۳۰۱ redirects امکان پذیر نیست، تگ rel=canonical به صفحات تکراری اضافه کنید.






قالب وبلاگ  -  تالار وبلاگ نویسان
icon
برچسب‌ها: سئو on page چیست؟ , کلمات کلیدی , صفحهبندی , آنالیز گوگل , صفحات داخلی ,
archives
آخرین مطالب
View sima kafiyan's profile on LinkedIn

تست هوش

موتور جستجوی خبر قطره

پونیشا :: نیروی کار مجازی


کسب وکاراینترنتی