تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار اینترنتی
صفحه نخست
مدیر
این وبلاگ در ارتباط با آموزش کسب و کار الکترونیک , کسب و کار اینترنتی و بازاریابی مجازی است
این سایت را حمایت می کنم
payam
تاریخ : چهارشنبه 21 مرداد 1394
payam
نویسنده : سیما کافیان عطاری
payam

 

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین کارهای بهینه سازی یک وب سایت عملیات درون سایتی یا همان On Page است. اولین گام سئو On page، بهینه سازی ساختار کد سایت به گونه‌ای که گوگل آن را دوست داشته باشد است. به طور مثال استفاده از تگ‌ها و عبارات title, keyword و description به خوبی می‌توانند توصیفی از صفحه ما برای کاربران و موتورهای جستجو داشته باشند. این موارد همگی باید به طرزی بکار گرفته شوند که خوانا بوده و به سرعت در بانک اطلاعاتی موتور جستجور ایندکس شوند.

 

Description: معیارهای سئو on page


آموزش سئو عنوان سایت

مشخص کردن عنوان صفحه با استفاده از تگ <title></title>

تگ title هم به کاربران و هم به موتور های جستجوگر موضوع یک صفحه را بیان می کند. تگ <title></title> بهتر است
درون تگ <head></head> ( فایل های HTML )قرار بگیرد.در حالت ایده آل، شما باید یک عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه در سایت خود ایجاد کنید.


توضیح عکس : عکسی از تگ <title></title>

محتوای عنوان صفحه در نتایج جستجو نمایش داده میشوند

اگر صفحه سایت شما در صفحه نتایج جستجو قرار گیرد، محتوای (عبارت) تگ <title></title> معمولا در اولین خط نتایج (مربوط به سایت شما) ظاهر می شود.( اگر شما ناآشنا هستید با بخش های متفاوت نتایج جستجوی گوگل، شما بهتر است که فیلم بررسی آناتومی نتایج جستجو توسط مهندس گوگل مت کاتس راببینید، و این طرح کمک خوبی برای شناخت صفحه نتایج جستجو گوگل می کند).اگر کلمات جستجو شده درون تگ <title></title> سایت شماهم باشد آن کلمات ضخیم تر خواهند شد.این کمک خوبی به کاربر می کند که تشخیص دهد که مطلب مدنظر خود را پیدا کرده است یا نه.
محتوای تگ <title></title> برای صفحه اصلی سایت شما می تواند نام سایت/کسب و کار باشد و می تواند شامل اطلاعات مهمی مثل محل کسب کار باشد.


توضیح عکس: نمایش محتوای تگ <title></title> در اولین خط
نتایج جستجو


توضیح عکس:
۱. عبارت جستجو شده ۲.عبارت جستجو شده در عنوان یک نتیجه جستجو (ضخم شده) ۳. عبارتی در عنوان یک نتیجه جستجو (جستجو نشده و با قلم معمولی)


آموزش سئو متاتگ توضیحات

استفاده از متا تگdescriptionدر سایت

خلاصه از مطلب هر صفحه ای می توان تعریف کرد

متا تگ توضیحات به گوگل و دیگر موتور های جستجو توضیح مختصری درباره آن صفحه می دهد.در حالی که عنوان یک صفحه ( تگ title ) ممکن است چند کلمه یا یک عبارت باشد، متا تگ توضیحات صفحه ممکن است یک جمله یا یک پاراگراف کوتاه باشد.
ابزار وبمستر گوگل (Google Webmaster Tools) ابزاری مفید برای آنالیز و بررسی متا تگ توضیحات در اختیار شما قرار می دهد که با آن بتوانید تشخیص دهید کدامیک از متا تگ های صفحات سایتتان کوتاه است یا خیلی بلند است، یا متا تگ توضیحات تکراری است.( همچین ابزاری هم برای تگ title دارد ). متا تگ توضیحات مثل تگ title باید بین تگ های <head></head> صفحه HTML قرار بگیرد.


متا تگ توضیحات چه خوبی هایی دارد؟

متا تگ توضیحات مهم هستند زیرا گوگل ممکن است از متا تگ توضیحات برای خلاصه و چیکده ای برای صفحات سایت شما استفاده کند.


توجه داشته باشید که ما ( منظور از ما مهندس های گوگل هست چون این متن ترجمه شده کتاب گوگل است و مقصود تیم سئو قالبفا نیست!) می گوییم: “ممکن است” چون گوگل ممکن است بخشی از متن مطلب صفحه سایت شما را انتخاب کند که بیشتر ارتباط دارد با کلمه مورد جستجوی کاربر ( و این متن انتخابی متا تگ توضیحات سایت شما نباشد!) .
همچنین، گوگل ممکن است از توضیحات سایت شما که در دایرکتوری ها ثبت شده است استفاده کند.
اضافه کردن متا تگ توضیحات برای هر صفحه ای یک راه خوب برای پیشنهاد دادن متنی به گوگل در مواردی که گوگل نمی تواند متن خوبی برای چکیده صفحات انتخاب کند.


کلمات در چکیده سایت ( ارائه شده توسط گوگل ) اگر مورد جستجو واقع شده باشند پر رنگ تر و ضخیم تر خواهند شد، و این به کاربر کمک می کند، که آیا این سایت با خواسته او مطابقت دارد یا خیر!







قالب وبلاگ  -  تالار وبلاگ نویسان
icon
برچسب‌ها: on page , سئو on page چیست؟ , بهینه سازی سایت , طراحی سایت , متا تگ توضیحات , متا تگ عنوان , آنالیز گوگل ,
archives
آخرین مطالب
View sima kafiyan's profile on LinkedIn

تست هوش

موتور جستجوی خبر قطره

پونیشا :: نیروی کار مجازی


کسب وکاراینترنتی