تبلیغات
آموزش کسب و کار الکترونیکی

کسب و کار اینترنتی
صفحه نخست
مدیر
این وبلاگ در ارتباط با آموزش کسب و کار الکترونیک , کسب و کار اینترنتی و بازاریابی مجازی است
این سایت را حمایت می کنم
payam
تاریخ : سه شنبه 20 مرداد 1394
payam
نویسنده : سیما کافیان عطاری
payam

هشتگ چیست؟

هشتگ یا همان Hashtag اولین بار برای نام گذاری گروه ها و موضوعات در چت IRC بکار گرفته شد. با اضافه کردن کاراکتر ‘#’ قبل از رشته ای از حروف یا کلمه ای خاص امکان جستجوی سریع آن عبارت برای کاربران فراهم میشد. یافتن راه درست استفاده از هشتگ و چیزی که امروزه کاربرد دارد را در عمل مدیون توییتر هستیم.
در سال 2007 برای اولین بار گروه کاربران Chris Messina که یک نرم افزار کد باز است در توییتر اقدام به استفاده از هشتگ کردند و این اولین استفاده رسمی آن در توییتر بود.
در ابتدا استفاده از هشتگ برای کاربران عمومی به نوعی ترفند جهت بهبود رتبه در نتایج جستجو بود و کاربرد دیگری بهمراه نداشت. ولی برخی دیگر از کاربران استفاده صحیح از هشتگ را فرا گرفته بودند، بطور مثال #sandiegofire بعنوان یکی از اولین Hashtag ها برای دنبال کردن اخبار استفاده شد.

how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?
Chris Messina™ (@chrismessina) August 23, 2007

توییتر هشتگ را رسمی کرد

در جولای 2009 توییتر متوجه شد که کاربران روش بسیار خلاقانه ای را بکار گرفته اند و استفاده از آن هر روز بیشتر میشود. به همین دلیل هشتگ ها را به لینک تبدیل نمود که به صفحه ای مجزا و شامل تمام موضوعات مرتبط با آن منتهی میشد. همچنین امکان جستجو براساس هشتگ و یافتن موضوعات مرتبط با آن ایجاد شد.
در سال 2010 توییتر بخش مطالب مورد توجه یا همان Trending Topics را راه اندازی کرد که به کاربران نشان میداد در هر لحظه کدام موضوع یا هشتگ بیش ار بثیه مورد توجه است. آنهایی که به سرعت محبوب میشدند به بالای لیست میرسیدند.
کم کم اتفاق عجیبی شکل گرفت. بخش مطالب داغ پر از موضوعات نامناسب و بی معنی شد. با زیاد شدن کاربران توییتر تا چندصد میلیون نفر دیگر هشتگ های مورد استفاده به بخش های خبری با موضوعات علمی مربوط نمیشد. بطور مثال دو نمونه از هشتگ های پر استفاده در سال 2011 عبارت بودند از”#ThingsISed2UrMamaLastNight” و “#ReplaceMovieTitlesWithPoop.”
ولی باز هم درمجموع تاثیر استفاده از هشتگ مثبت بود زیرا امکان دسته بندی و فیلتر مطالب بسته به موضوع و محل را فراهم نمود.

کاربرد هشتگ

یک نمونه استفاده صحیح از هشتگ در توییتر

چگونه از هشتگ استفاده کنیم

توجه داشته باشید که هدف از بکارگیری هشتگ جستجو در موضوعی خاص است. در بعضی از نرم افزارهای مرتبط با توییتر امکان خاموش کردن هشتگ ایجاد شده است تا بطور مثال اگر شما نمیخواهید مطالب مرتبط با #sport را پیگیری کنید براحتی آنها را از نتایج خود و لیست خارج کنید. ولی مشکل اینجاست که همه باید از همین هشتگ استفاده کنند تا بتوانید بخوبی از امکانات آن بهره ببرید در حالیکه هرکس بنابر سلیقه شخصی هشتگ تعریف میکرد.
هشتگ را میتوانید هرکجا از متن توییت خود استفاده کنید ولی باید توجه ویژه ای به ارتباط آن با موضوع متن داشته و بیش از دو عدد در یک توییت بکار نبرید. سعی کنید تا عبارتی عمومی و مناسب پیدا کنید که دیگران نیز بطور معمول از آن استفاده میکنند. عبارات یا کلمات خاص و طولانی موجب ناکارآمدی استفاده از هشتگ میشود.
در حال حاضر شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک و گوگل پلاس نیز به استفاده از هشتگ روی آورده اند و بنظر میرسد که در آینده بیشتر در مورد Hashtag خواهیم شنید. همچنین ممکن است تاثیر زیادی نیز بر سئو داشته باشد.






قالب وبلاگ  -  تالار وبلاگ نویسان
icon
موضوعات مرتبط: طراحی سایت , تجارت الکترونیک ,
icon
برچسب‌ها: هشتگ , |آنالیز سایت , احی سایت , بهینه سازی , seo , تویتر , گوگل پلس ,
archives
آخرین مطالب
View sima kafiyan's profile on LinkedIn

تست هوش

موتور جستجوی خبر قطره

پونیشا :: نیروی کار مجازی


کسب وکاراینترنتی